כל מה שצריך לדעת על איטום

קניתם דירה חדשה או שיפצתם דירה קיימת, חושבים שזה מספיק? כדי לחסוך אי-נעימויות וכסף רב חשבו לבצע איטום ולשמור על הבית לזמן רב
 
כולנו נתקלנו במהלך חיינו ברטיבות בקיר בין אם במקום העבודה או בביתנו וזה אף פעם לא מבשר טובות ובטח שלא נעים. מפגעי האיטום יכולים להיות רבים ולא ניתן לדעת מתי הם יחמירו ויכולים אף להרוס חלקים בביתנו, לכן חשוב ביותר לבצע איטום גגות, איטום קירות וכל זאת ייעשה ע"י איש מקצוע מיומן ומומחה שישתמש רק עם חומרי איטום איכותיים כדי לשמור על הבית לאורך זמן ושמפגעים אלו לא יחזרו שוב.
 
מפגעים נפוצים

חדירת מי גשמים עקב איטום לקוי או חוסר איטום.

חדירה של מי תהום בשל איטום לקוי של רצפת הדירה (דירות קרקע וגן).

חדירת רטיבות מחדרים רטובים (אמבטיה, מטבחים, שירותים) אל שאר חלקי הבית.

חדירה של מים כלואים אל רצפת הדירה (דירת קרקע וגן) בשל שימוש בחול רטוב בתהליכי הבנייה או בשל ניקוז לא תקין.

חשיבות תהליך האיטום

איטום אשר נעשה בצורה נכונה, קפדנית ויסודית יכול להחזיק גם 15-10 שנים אך כאשר האיטום לא מספק או הרמטי, לא קיים בידוד מפני מים ואלו יכולים לחדור אל הבית דרך הגגות, קירות וגם רצפות ולגרום לנזק. תהלי האיטום הוא חלק בלתי נפרד מבניית מבנה חדש אך יש צורך לבצע איטום אחת לזמן מה במבנים ישנים בהם האיטום לקוי או לא קיים כלל.
 
כיצד מתבצע תהליך האיטום?

איטום גגות
או קירות יכול להתבצע באופן עצמאי או בעזרת קריאה לאיש מומחה. עדיפות למומחה הינה עליונה בכדי שיאטום בצורה המקצועית ביותר וכך לא תצטרכו להזמין שוב איש מקצוע שיאטום לכם אם עבודתכם לא נעשתה כראוי. אז איך זה נעשה?
 
קבלן האיטום יגיע אל ביתכם ויבחן את הנזק הקיים. לאחר שיבנה תוכנית עבודה יתחיל בתהליך איטום מחודש באמצעות חומרי איטום שונים ומגוונים אשר קיימים בשוק כמו חומרים פוליאוריטניים, חומרים צמנטיים, חומרים ביטומנים, יריעות שונות ועוד כך שלאחר עבודתו תוכלו להפסיק לחשוש מקירות או גגות רטובים ומפגיעות בשלד הבית או בתוך הבית עצמו.
 
מתי הגיע הזמן לאטום?

ברגע שאתם מזהים מפגע כלשהו בתקרה, גג או קיר וכמובן רטיבות זה הזמן לקרוא לאיש מקצוע ולאטום כדי שהנזק לא יתרחב. יחד עם זאת, מומלץ מאוד לבצע את כל פעולות האיטום ובמיוחד איטום גגות בחודשי הקיץ וזאת בכדי שכאשר יגיע החורף עם הגשמים, אתם לא תסבלו מרטיבות לא בגגות ולא בקירות שכן אתם כבר מוגנים ויצרתם בידוד המים ע"י איטום מקצועי.
 
חסכו אי-נעימויות – טיפים בנושא איטום

1. מרזבים – חשוב לבדוק פתחי מרזבים בעיקר לפני גשמים ולוודא כי אינם חסומים לזרימה של מים.
2. גגות רעפים – וודאו כי הרעפים מונחים כראוי וכי אינם סדוקים כדי שהמים יזרמו מהגג למטה ולא יישארו עליו.
3. סדקים – סדקים בקירות הם גורמים עיקריים לחדירת מים. יש לטפל בהם מיידית כדי שלא יתרחבו ולא יגרמו לפיצוץ בשכבת האיטום.
4. קולטי שמש – חשוב לבדוק כי מקום חיבור הצינורות והאיטום סביב רגלי הקולטים אטומים.
5. חלונות ודלתות – בדקו כי משקופי הדלתות אטומים וכי אין פגמים בגומיות אטימה של חלונות. יש לוודא כי המסגרות סביב החלונות אטומים באופן הרמטי לחלוטין.
 
מחפשים מידע נוסף אודות איטום קירות, גגות, דלתות או כל איטום שיש בו צורך? השאירו פרטיכם ונציג ישוב אליכם במהרה.