אוטמים ולומדים – המילון השלם למונחי איטום


איטום קירות בעצמנו זוהי הרגשה מספקת מאין כמותה. אבל כשאנחנו מחליטים סוף סוף לעשות מעשה, אנחנו מגיעים לחנות ומנסים להסביר מה אנחנו צריכים, ואין לנו שום מושג באילו מונחים להשתמש בשביל להסביר את עצמנו. אחרי המילון הזה, זה פשוט לא יקרה יותר.

ביטומן: חומר המתרכך בחום שנוצר מזיקוק של נפט גולמי. משמש לצרכי איטום ולרוב מתבלבלים בינו לבין זפת (כך הוא מוכר בשפה העממית, בעוד זפת של ממש נוצרת מזיקוק של פחם ולא של נפט גולמי). על בסיס הביטומן מייצרים את היריעות הביטומניות לאיטום גגות. ביטומן מנושף זהו המונח המדויק ל"זפת" בה משתמשים ב"זיפות גגות".

גג הפוך: שיטת איטום נוספת בה ממעטים להשתמש קבלני איטום. בשיטה זו שכבת הבידוד מונחת מעל לשכבת האיטום, בשונה מכל שיטת איטום אחרת ולכן היא מכונה "גג הפוך".

זפת קר: הגדרה כללית לחומר ביטומני נוזלי. הזפת הקרה משמשת כשכבת בסיס לאיטום בחומרים ביטומנים בעלי מרקם סמיך יותר מהזפת הנוזלית.

מעוניינים באיטום קירות? השאירו פרטים ויחזרו אליכם בהקדם

יריעות PVC: שיטת איטום נוספת המוכרת לאיטום בריכות. הPVCהוא חומר תרמופלסטי חזק וגמיש ובעל אורך חיים ארוך במיוחד ולכן מוגדרת כשיטת איטום מוצלחת. בגגות רבים יניחו מעליה שכבת "שומשום" של חלוקי נחל להפעלת משקל ומניעת תזוזה של היריעה.

ניקוז כפול: אביזר המיועד לניקוז בגגות מרוצפים. הוא משמש לניקוז הרטיבות שחודרת מתחת לריצוף. מכונה כך משום שמנקז את המים מעל הריצוף ומתחתיו.

סילר: חומר שקוף שמשמש לאיטום והגנה של משטחי אבן, שיש ועוד. הסילר נמצא בשימוש על ריצוף שיש, לדוגמא, שכן זה דורש תפעול קבוע. הסילר מונע ספיגת רטיבות, שחיקה או הכתמה.

פריימר: מונח לפני חומר האיטום ומיועד להדבקה טובה יותר של חומר האיטום לבסיס. מוכר גם כשכבת יסוד או חומר בסיס. ישנם פריימרים שונים, והבחירה בהם תלויה בבסיס הנאטם – בטון, זפת או אחרים.

רולקה: אמצעי לעיגול פינות בשביל למנוע מאזורים הרגישים לסדקים להיסדק וכן לאפשר אטימה טובה יותר של גג עם זוןיות חדות. ממוקמת בכל זווית של 90 מעלות, מעגלת את הפינה ובכך תורמת למניעת סדקים ובעיות באיטום.

תפר התפשטות: מרווח שמשאירים מראש בשביל שיהיה פתרון לתזוזות שתמיד מתרחשות בגלל שינויי טמפרטורה, תזוזה בקרקע ועוד. את תפרי ההתפשטות אוטמים בחומר גמיש בשביל שימשיכו לתפקד כמו שצריך אך לא יגרמו לנזילות וחדירות מים לא רצויות.

רשת אינטרגלס: רשת המונחת בין השכבות של זיפות או איטום הגג. מתחת לכותרת הכללית יש סוגים רבים של רשתות אינטרגלס, בעוביים שונים, ומתאימים אותם בהתאם לעבודה הספציפית לשמה הרשת מיועדת.

כמו שכבר למדנו לא פעם, ידע זה כוח. קבלני איטום ישמחו להסביר לכם על התהליך, אך זכרו לשאול כל דבר שנשמע לכם לא הגיוני. זוכרים את תעודת האחריות? שלא תשכחו אותה לפני שאתם סוגרים עסקה עם קבלן איטום זה או אחר