איטום גגות מרוצפים

יש לכם גג מרוצף והוא צריך לעבור איטום? כנסו ותקראו איך עושים את זה בצורה נכונה ואנחנו נדאג שהגג שלכם יחזור לתפקוד רגיל וטוב 
 
קבלני איטום מסכימים שהשיטה הטובה ביותר קיום לטווח הארוך לצורך איטום גגות, הוא איטום גגות עם הרמת מרצפות. זה מפתיע לאור העובדה שלא מעט חברות מוכרות איטום גגות ללא הרמת מרצפות, דבר שחוסך עלויות וזמן, אך כפי שמיד תבינו, לא בהכרח יתאים לטווח הארוך.

על מנת להבין את ההבדל בין איטום גגות מרוצפים עם ובלי הרמת מרצפות, עלינו להבין תחילה מתי ניגש לאיטום גגות. ובכן כפי שלמדנו לא פעם, הן בבתים פרטיים עם גג והן בבניינים משותפים (בעיקר בדירות ישנות), לא אחת אנו מגלים במהלך החורף, שהגג שלנו לא אטום מספיק, ואז מתחילה להיווצר רטובים שבמקרים קיצוניים אף מובילה לחדירה של מים מהגג. אגב זה יכול להתרחש גם בתקרה של דירות שאינן בקומה התחתונה.

במקרה כזה עומדות בפנינו שתי אופציות, כפי שציינו, איטום גגות ללא הרמת מרצפות ואיטום גגות עם הרמת מרצפות, מיד נסביר מה ההבדל


איטום גגות ללא הרמת מרצפות

לאיטום זה יש מספר שלבים, ראשית מנקים את הגג באופן יסודי, לאחר מכן מורחים עליו שכבת ווקס ופותחים את המרווחים שבין המרצפות ובין הפנלים. לאחר מכן שואבים אבק במרווחים, ואז נותנים לווקס להתייבש מספר ימים. בהמשך ממלאים את המרווחים השונים ברובע אפוקסית, ואז מבצעים איטום עם חומר איטום גמיש. האיטום יבצע גם במשקופי הדלתות, מרזבים וכן במסילות השונות. לאחר מכן יש לנקות את המרצפות.

מדובר בשיטה יחסית חדשה, שמטרתה לחסוך עלויות בהרמת הריצוף ולעיתים בריצוף מחודש. למעשה בשיטה זו, אנחנו כמעט ולא מתעסקים באיטום אלא בריצוף חדש על גבי הריצוף הישן. היתרון הוא אומנם בעלויות (אנחנו מדברים על חסכון של קרוב לארבעים אחוז בהוצאות) , יתרונות נוספים הם בעובדה שלא מדובר בהליך שלוקח זמן, הוא יוצר פחות פסולת וגורם להרבה פחות רעש. לעומת זאת החסרונות הם:

  • נוצרים הפרשי גבוה שאינם אפשרים וגם לא אסתטיים
  • נוצר משקל יתר על הגג
  • חוסר יציבות של המשטח החדש
  • היא לא מבטיחה איטום לטווח הרחוק וכפי שנלמד מיד, שיטה זו דורשת מאיתנו איטום חוזר, וייתכן ואז ההוצאות יהיה גבוהות הרבה יותר

 
איטום גג עם הרמת מרצפות
 
במקרה כזה, האיטום מתבצע באמצעות הרמת המרצפות, הנחת יריעות ביטמוניות , לאחר מכן מניחים חומרי איטום לרוב יהיו אלו חומרים פוליאורטיניים שעמידים במים. מדובר על מריחת שתי שכבות של חומרים אלו. בהמשך מניחים את האריחים על גבי החומר ומדביקים אותם בהתאם להוראות היצרן של חומרי האיטום והריצוף. חשוב להבהיר שאיטום מעקות פגומים חייבת לעשות באופן נפרד מהאיטום הכולל וכן באופן מדוקדק הרבה יותר.

החסרון בשיטה זו היא זמן העבודה, הלכלוך ואי הנוחות שנגרמת, מנגד היתרון של שיטה זו, היא מחזיקה זמן. ההנחה שעם מתבצעת עבודת איטום מקצועית , האיטום יכול להחזיק 10 עד 15 שנה.  יתרון נוסף של שיטה זו היא, שניתן לבדוק אותה בסיום תהליך האיטום באמצעות הצפת השטח במים.  עוד יתרון שאסור לשכוח, איטום גגות עם הרמת ריצוף מתאימים לכל גג, בעוד איטום גגות ללא הרמת ריצוף, מתאים יותר לגגות קטנים.
 
יש לכם גג לאטום? תשאירו פרטים ויחזרו אליכם בהקדם. בינתיים אתם מוזמנים לקרוא כאן הכל אודות איטום גגות עם ובלי הרמת מרצפות