איטום מרתף – עליו להיות אטום

 
בימים בהם לא מפסיקים להזכיר לנו מה החשיבות של מקלט תקני ושאנחנו צריכים לוודא שהמקלט שלנו מוכן לכל מקרה שחס וחלילה יקרה, זה הזמן להזכיר לכולם שעל מנת שהמרתף, קרי המקלט, יהיה תקני ונוכל להשתמש בו, עליו להיות אטום.

איטום מרתפים הוא אחד התחומים המסובכים ביותר בתחום של איטום בתים. הקושי נובע ממיקומו והן מסוג הקירות ממנו עשוי המרתף. עם זאת, עלינו כבר עכשיו להפריך מיתוס ישן שאומר "לא משנה כמה נאטום המילים יחדרו פנימה" ובכן זה לא נכון, כפי שידעו לספר לנו קבלני איטום מקצועיים.

מדוע מרתפים לא אטומים? 

אם נרצה זו שאלת הביצה והתרנגולת של התחום. לכאורה אם נבנה נכון את המרתף מלכתחילה ונדאג לאיטום מקצועי שלו, אזי שאין שום סיבה שהאיטום לא יישמר במשך תקופה ארוכה. כאן יש שתי בעיות, הראשונה , אנחנו לא תמיד מייחסים לזה חשיבות בזמן אמת, השנייה, מרתפים נבנים , לרוב, ליד בורות מים פנימיים או צינורות מים. פיצוץ שלהם יכול להשפיע על המרתף לאחר זמן וליצור רטיבות . אותה רטיבות יכולה לחדור את קירות המרתף עם הזמן ולחדיר פנימה מים. צריך לזכור שעקב מיקומו של המרתף, סוג הקירות, העובדה שאין לו חלונות לרחוב והוא לא פתוח כל הזמן, מדובר על רק בנזק למבנה אלא זה יכול להוות נזק תברואתי ובריאותי של ממש.
 
כיצד אוטמים מרתף

לאיטום מרתף יש מספר שלבים:

שלב ראשון – בשלב זה מכינים את המרתף לקראת איטום, אז יש להסיר את כל השכבות של הקיר. זה כולל צבע, טיח, מילוי, חלקי בטון ועוד. בשלב זה יש להרים את הריצוף במקלט, לחשוף חלקי ברזל, להסיר חלקי בטון רופפים. בכל מקרה בו יש חלודה יש למגן אותו בחומר מיוחד. לאחר מכן מתחילים בתיקונים והחלקות של הקיר. באמצעות חומרי איטום צמנטיים שמתאימים לכך. אותם חומרים חודרים אל הבטון. בסיום התהליך יש לצפות את כל המשטחים עם דבקים מתאימים ולהמתין שבוע עד שהקירות יתביישו.

שלב שני – זהו של האיטום. תחילה יש להרטיב את השטח ולהספיג אותו במים, לאחר מכן יש לאטום את כל הפתחים למרתף (צינורות, משקופים וכדומה) עם חומרי איטום מבוססי פוליאוריטן או PVC, החומרים צריכים להיות מונחים כאשר השטח לח.  תהליך האיטום מתבצע כאשר תחילה מניחים שכבה של חומר איטום, לאחר ההתקשות שלו מניחה שכבות נוספות, עד שמגיעים לעובי של לפחות 5 ק"ג למ"ר. יש לציין שאחרי השכבה הראשונה יש להניח רשת אינטרגלס , להצמיד ולהטביע אותה בתוך חומר האיטום. ניתן לעשות זאת ידנית.  התהליך נמשך מספר ימים. 

במידה ובמרתף יש משקופים אזי שיש תחילה להסיר מהם את החלודה ולאחר מכן לאטום את החיבורים שבין הרצפה לקירה, עם חומר גמיש.

חומרי איטום מומלצים לאיטום מרתפים

  • סיקה טופ 107 לאיטום קירות
  • סיקפלקסלאיטום משקופים
  • זייפקס לתיקונים
  • ביטומסיל לאיטום תימנטי
  • היגרוסמארט מלט התקשות

 
לסיום, 5 טיפים על איטום מרתפים

  • מומלץ להתקין מערכת איטום דו שכבתית
  • איטום בקירות מרתף נעשה על ידי חומרים בהזרקה ולא על ידי יריעות
  • יש להגן על מערכת האיטום על ידי יריעות בעובי 4-5 ס"מ
  • יש למקם את עצר המים בצידה הפנימי של הרשת
  • בכל מקרה רצוי להזמין איש מקצוע שיבצע את העבודה

רוצים לקבל הצעות מחיר לאיטום מרתפים? תשאירו פרטים ויחזרו אליכם בהקדם