איטום קורות קשר – מדוע כל כך חשוב שהאיטום יבוצע בצורה מושלמת

לא פעם, לצערנו, אנחנו מגלים במבנים חדשים או במבנים משופצים, בעיות של רטיבות, בעיות של בידוד, בעיות אשר לעיתים מתגלות כבר בשלב של  אכלוס המבנה ולעיתים בשלבים מתקדמים יותר, ככל שחולף זמן, ובפרט בתנאי מזג אוויר מסוימים, במיוחד בחורף.

הסיבה לכך שאנחנו מוצאים את עצמנו בסיטואציה הזאת, נובעת בגלל בעיות משמעותיות בתהליך האיטום של מבנה, בין אם זה איטום גגות, איטום חלונות, קירות, וכן כפי שאפשר להבין מהכותרת של המאמר, גם בכל מה שקשור לאיטום קורות קשר.

לפני שאנחנו נסביר את המשמעות של תהליכי איטום בכלל ובפרט של קורות קשר, צריך להבין מה זה הקורות האלה ומדוע הן חשובות למבנה שלנו. חשוב לציין, אנחנו יכולים למצוא קורות קשר בכל מבנה כמעט, שכן הן מהוות חלק בסיסי, אלמנטרי ביסודות של המבנה.

מה זה קורות קשר

קורות קשר הן למעשה הקורות אשר מונחות בבסיס יסודות המבנה ועליהן מתקינים את הרצפה, בין אם מדובר במבנה קרקע, בית מגורים, חנות או כל מקום אחר, ובין אם מדובר במבנה על קומות. בכל מקרה אנחנו נמצא קורות קשר שמהן תתחיל הבנייה של המבנה למעשה.

אותן קורות עשויות עץ, ויש צורך לאטום אותן על מנת למנוע חדירה של מים בעתיד אל הרצפה. המים עלולים לחדור, בין אם זה דרך צינורות שנמצאים מתחת לרצפה ובין אם זה כתוצאה ממי גשמים? החלחול של המים מהרצפה כלפי מעלה, עלול לגרום נזק משמעותי לקירות, לגג, ובאופן כללי למבנה.

צריך לזכור, נזק כזה איננו מתבטא רק בעניין הפיזי של המבנה או בעלויות כאלה ואחרות, הנזק יכול להיות משמעותי גם מבחינה בריאותית לכל הדיירים והאנשים שמשתמשים במבנה. לכן חשוב להשקיע באיטום, ובוודאי חשוב לעשות את זה בצורה נכונה, בהתאם לסוג הקרקע, סוג החומר ממנו היא עשויה, ולהשתמש אך ורק בחומרים איכותיים לצורך בנייה ואיטום.

כיצד מתבצע תהליך האיטום

מאחר ואנחנו לא אנשי מקצוע אלא אנחנו שוכרים גורם מקצועי כזה או אחר, רצוי שאנחנו נקרא כל מה שצריך לדעת על איטום, זאת על מנת לדעת האם אכן העבודה שמתבצעת במבנה היא מקצועית, איכותית ונעשית באמצעות החומרים הנכונים.

עבודת האיטום מתבצעת, כאמור, על פי סוג הקרקע, סוג המבנה, ובהתאם לצרכי המקום. האיטום יכול להתבצע בצורות שונות, בין אם זה על ידי חומרי איטום ספציפיים ובין אם זה על ידי יריעות מיוחדות. מן הסתם, כל התהליך מתבצע על פי לוח זמנים, על מנת לאפשר לחומר להתייבש, כך יהיה ניתן להתקדם לשלבים הבאים.

חשוב להדגיש, אי אפשר להמשיך את תהליך העבודה, תהליך הבנייה, לפני שתהליך האיטום מושלם וניתן לבנות על גבי הרצפה, מבלי לפגוע בה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *