איטום קירות חיצוניים

אומנם החורף בישראל הוא לא בדיוק מדורג בין עשרת החורפים הקשים בעולם ובכל זאת , יש לו לצערנו יכולת להשפיע עלינו ועל הבית שלנו ולגרום נזקים לא נעימים, אחד הנזקים הבולטים והמוכרים ביותר היא רטיבות שנוצרת בימים גשומים בקירות ונכנסת אל תוך הבית.

לפני שאנחנו נכנסים אל תוך המשמעות של איטום קירות חיצוניים , כיצד עושים את זה ומידע נוסף בתחום חשוב לעמוד על הנקודה הזאת, השפעת החורף על קירות הבית שלנו, כדי שנבין את חשיבות האיטום החיצוני בדומה לחשיבות איטום גגות למשל.

ימי גשם יוצרים רטיבות על הקיר שעם הזמן מרככים, אותם ובמהלך הזמן ייצרו כתם על הקיר שיגרום לעובש, אך גרוע מכך ייתכן וייגרם חור בקיר, מה שיגרום לכניסה חזקה יותר של מים ורוח. חשוב להבין, ככל שהקיר יותר ישן או לחילופין נאטם בחומרי איטום לא טובים, כך הסיכוי שיסבול מרטיבות גבוהה יותר  מה שבטוח הוא, שככל שיש יותר כתמים או סדקים בקיר כך עבודת האיטום לאחר מכן תהיה מסובכת יותר.


הכנות לאיטום קירות חיצוניים

  • איטום אלמנטים שונים על הקירות
  • איטום חלונות
  • כיסוי משטחים סביב איזור האיטום
  • הרחקת מכוניות מההסביבה

שלבי איטום קירות חיצוניים

את עבודת האיטום ניתן לבצע בשני אמצעים, או באמצעות חבלי גלישה או באמצעות פיגומים, קבועים או ניידים (חשמליים). לאחר מכן מתחילים בתהליך האיטום, כאשר כאן אנחנו מדברים על שני שלבים לעבודה:

  • סתימת חורים וסדקים
  • ציפוי קיר בחומרים מיוחדים שדוחים מים ומונעים ספיגה חוזרת

התהליך מתחיל בחיפוש אחר הסדקים, מלבד אלו שלא נראים לעין, כולל חיפוש אחר חרכים או סדקים שמתכוונים להיפתח. לאחר החיפוש, יש להתחיל למרוח את החומר, חומרי איטום אידאיליים הם חומרים אקריילים וחומרים מבודדים, שמאפשרים גם סתימה ואיטום וגם שומרים על טמפרטורה קבועה בחדר ולא נותנים למזג האוויר שבחוץ להשפיע. סוג חומרים נוסף מומלץ הם חומרים פוליאורתנים, שמתאימים לסדקים גדולים.

השלב השני כמו שציינו הוא שלב הציפוי. בשלב זה, אנחנו מעבירים חומרי ציפוי על חומרי האיטום גם לצרכים אסתטיים אך גם לצרכי בידוד. חומרי הציפוי גם מונעים נזילות אך גם שומרים על בידוד הבית. חשוב לציין, כאשר קיר סופג רטיבות, יכולת הבידוד שלו נעלמת לכן יש משמעות לאיטום קירות חיצוניים בחומרי ציפוי איכותיים. כאן אנחנו מדברים חומרים פוליאוריתניים כמו מולטינג , סיךר וכן חומרים שמבוססים על סילוקסן.


על אילו קירות ניתן לבצע איטום

ניתן לבצע בעיקרון איטום בכל סוג של קיר. חברות רבות מתמחות באיטום קירות עם טיח וצבע, שפריץ, קירות עם חיפוי שיש, קרמיקה, שליכט, פסיפסים וקירות אבן. את איטום ניתן לבצע הן בקירות ישנים והן בקירות חדשים, לפני כניסה למבנה או במקרה ומתגלה רטיבות לאחר מכן, אז גם בשלבים של מגורים.

לסיום, 5 דברים על איטום קירות חיצוניים 

  • מומלץ לעשות את זה כבר בקיץ,  כדי להימנע מרטיבות בחורף
  • האיטום מונע הופעת עובש ומכאן שיש לו גם משמעות בריאותית
  • רצוי לבדק איטום בחלק קטן מהקיר תחילה, כדי לבדוק את עמידות ואמינות החומר
  • חומרי איטום הם רעילים ודליקים, יש לנהוג איתם בזהירות
  • בקירות פסיפס רצוי לזמין מישהו שמתמחה בסוג קירות זה כדי שיהיה ניתן לשקמם

מעוניינים לאטום קיר חיצוני. תשאירו פרטים ואנחנו נדאג שיחזרו אליכם בהקדם . בינתיים אתם מוזמנים לקרוא כאן עוד אודות קירות איטום חיצוניים