קבלני איטום – לבחור את הטובים ביותר

קבלן איטום אמין ומקצועי ייגבה מכם כסף רב יותר אך לפחות תדעו שבסיום עבודתו לא תצטרכו לקרוא לו או לחבריו לתקופה ארוכה
 
ישנם אינספור קבלני איטום בישראל אך לא כולם מוסמכים לעסוק בכל עבודות האיטום ולעיתים גם אינם קבלנים מורשים. לא נעים להתקל בקבלן אשר יבצע את העבודה ונשלם לו ממיטב כספינו רק כדי לגלות בחורף הבא כי איטום גגות לא נעשה כראוי ונזדקק שוב לבצע איטום מחדש. אז איך נבחר קבלן איטום מקצועי ואיכותי?
 
כיצד נזהה קבלן איטום מקצועי ואיכותי?

מלבד העובדה כי קבלני איטום מחוייבים בתעודות ואישורים מורשים, קבלן איטום מקצועי הינו קבלן אשר יודע להשתמש במגוון של חומרי איטום ובידוד כמו זפת חמה, יריעות ביטומניות, חומרים פולימריים ואלסטומריים, חומרי איטום אקריליים וסיליקיטיים ועוד ויידע לעבוד על מגוון של סוגי גגות.
 
קבלני איטום מקצועיים יידעו בין הייתר לבצע: זיפות גגות, בידוד תרמי ואקוסטי, איטום מרתפים בריכות ומרפסות, איטום של סדקים ותפרי התפשטות, בידוד ואיטום של קירות, חדרי אמבטיה וכן מיומנים בשימוש עם בט-קל.
 
בחירת קבלן איטום

להלן מספר טיפים חשובים אשר יעזור לכם לבחור קבלן איטום מקצועי כך שבסיום עבודתו לא תצטרכו לדאוג מרטיבות או נזקים ותהיו מוגנים לאורך שנים:

1. עדיף כי קבלן האיטום יהיה בעל ניסיון מוכח של לא פחות מ-5 שנים בעבודות דומות.
2. בדקו את פרטיו האישיים וכתובתו של הקבלן לפני תחילת ההתקשרות במידה ותדעו לאן לפנות אם יהיו כשלים באיטום.
3. חשוב לבדוק כי לקבלן תעודות והסמכות כגון "אוטם מורשה" ממכון התקנים, קבלן רשום ברשת הקבלנים ותעודת הסמכה לעבודות בגובה.
4. חשוב כי קבלן האיטום יידע להתאים חומרי איטום נכונים לסוג האיטום הדרוש בין אם מדובר באיטום גגות, איטום קירות או כל איטום אחר. בקשו ממנו שיסביר כיצד יבצע את האיטום ומדוע הינו משתמש בחומרים הנ"ל ולא אחרים, כך תדעו אם הוא בקיע בתחום ויודע את עבודתו.
5. איש מקצוע איכותי ומורשה יידע להתמודד עם כל אתגר שניצב בפניו ולהמנע מעבודה חובבנית.
 
טיפים מועילים באיטום

להלן מספר טיפים חשובים לדעת כאשר הנכם עוסקים באיטום, קבלן מיומן יידע לפעול לפי הנחיות אלו:

  • על הקבלן להגיע לגג באופן אישי ולבדוק אותו
  • באיטום גגות, וודאו כי הקבלן מודד את שטח הגג על מנת למנוע ויכוחים בעניין התשלום וכן שיוכל להצטייד בחומרים המתאימים לעבודה.
  • לצורך איטום רצפה ניתן להשתמש בחומר אפוקסי ואין צורך לפרק את הריצוף ולפגוע בו.
  • כדי לבדוק אם הגג אטום יש להציף אותו ל-48 שעות לפחות.
  • כל עבודת איטום חייבת להיות מלווה באחריות כאשר תקופת הזמן המקובלת הינה 10 שנים. חשוב מאוד לקבל אחריות ולוודא כי היא חתומה ע"י מבצע האיטום ו/או החברה.
  • חשוב מאוד כי הקבלן ישמור על רכוש קיים בסביבת העבודה במהלך האיטום וזה אומר ציפוי הקיר החיצוני ביריעות ברזנט, ציפוי משטחי רצפה ומעליות וכל זאת על מנת לא ללכלך ולא לפגוע בסביבתו.

 
כאשר הינכם מקבלים את כתב האחריות לאחר עבודת האיטום, עברו עליה טוב מאוד כדי לוודא מה בדיוק היא כוללת ומה האותיות הקטנות בה